Navigering
Hem
Sajtöversikt
Fastighetssajter


Diskussion
Ämnen
Senaste dagen
Senaste veckan
Trädöversikt

Dokumentation
Komma igång
Formatering
Felsökning
Discus' skapare

Funktioner
Nya inlägg
Sökfunktion
Kontakt
Min Profil
Administration

 

Click here!

 
Avgift

Diskussionsforum: Bostadsrätt: Avgift

Av Cilla tisdag den 01 april 2003 - 08.49:

Hej!
Jag har några frågor ang. min bostadsrättförening eftersom den förvirrar mig lite.
För det första blev jag betalningsskyldig till en retroaktiv avgiftshöjning när jag flyttade in i min lägenhet, (10 %). Ska man kräva säljaren på dessa pengar?
I höstas blev jag varse att "vi" inte betalar lika mycket i avgift jämfört med andelar och kvadratmetrar. Är det normalt? När jag pratade med styrelseordf. sa han att det var därför att flera lägenheter har blivit bostadsrätter vid olika tillfällen och att det då har blivit en indivduell avgift på samma lägenheter. Men vi pratar avgiftsskillnader på ca 25 %. Är det rimligt? I den ekononomiska planen har en identisk lgnht med identisk andel samma insats men månadsavgiften är olika.
När jag har frågat om en ekonomisk plan, har ordföranden hänvisat till årsredovisningen och säger att det inte finns ngn ek. plan, vilket för mig låter ganska konstigt. Därför fick jag beställa en gammal från -97 från PRV.
Skulle jättegärn vilja ha svar på dessa frågor.


Lägg till ett meddelande


Detta är en offentlig diskussionssida. Om du ej har ett användarkonto, fyll i fältet "Användarnamn". Fältet "Lösenord" ska lämnas tomt. E-postadressen är ej nödvändig.
Användarnamn:  
Lösenord:
E-post:
Posta som "Anonym"