Navigering
Hem
Sajtöversikt
Fastighetssajter


Diskussion
Ämnen
Senaste dagen
Senaste veckan
Trädöversikt

Dokumentation
Komma igång
Formatering
Felsökning
Discus' skapare

Funktioner
Nya inlägg
Sökfunktion
Kontakt
Min Profil
Administration

 

Click here!

 
Regler vid olika angivelser av hyrestidens längd

Diskussionsforum: Lokalmarknaden: Hyreskontraktet - uppsägning: Regler vid olika angivelser av hyrestidens längd

Av L O Holmgren onsdag den 06 juni 2001 - 09.59:

Vad skriver man på ett lokalkontrakt kan man skriva 2 år eller 3 år samt uppsägningstid 6 månader i annat fall förlängs hyrestiden med 1 år.
Ska det inte vara från t.ex. 1/2 1999-31/1 2000
därefter gäller 1 år i taget om inte uppsägning sker 9 månader före avtalets utgång.
Har fardagar tagits bort eller gäller dom ?

Av Anonymt fredag den 07 maj 2004 - 15.59:

Om ett 3årigt hyreskontrakt med 9 månaders uppsägningstid, i annat fall förlängning med 1år i taget, sagts upp efter 2år med begäran om omprövning av hyran från hyresgästen. Gäller då en muntlig överenskommelse om annan hyra som sedan löper utan någon reaktion från hyresvärden förrän efter 2 år? Då har hyresvärden plötsligt glömt den muntliga överenskommelsen när en annan hyresgäst är spekulant på lokalen och hävdar för att avvisa oss att vi är skyldiga honom hyror för 2 år. Får det gå till så? Nu hävdar han med medhåll ifrån hyresnämnden att han vill dubbla vår hyra. Jag får därmed upphöra med min verksamhet och gå i personlig konkus. Detta verkar inte helt just eller?


Lägg till ett meddelande


Detta är en offentlig diskussionssida. Om du ej har ett användarkonto, fyll i fältet "Användarnamn". Fältet "Lösenord" ska lämnas tomt. E-postadressen är ej nödvändig.
Användarnamn:  
Lösenord:
E-post:
Posta som "Anonym"