Navigering
Hem
Sajtöversikt
Fastighetssajter


Diskussion
Ämnen
Senaste dagen
Senaste veckan
Trädöversikt

Dokumentation
Komma igång
Formatering
Felsökning
Discus' skapare

Funktioner
Nya inlägg
Sökfunktion
Kontakt
Min Profil
Administration

 

Click here!

 
Besittningsskydd !

Diskussionsforum: Bostadsmarknaden: Hyreslagstiftning - juridik: Besittningsskydd !

Av Tom-Tom fredag den 09 april 2004 - 14.11:

Jag hyr en större garageplats (privat hobby-verksamhet) i en stor fastighet som ägs av ett fastighetsbolag. Vi är 7 stycken personer som hyr varsitt garage i denna fastighet. Men nu har vi samtliga blivit uppsagda på grund av felaktigt påstådda anledningar av hyresvärden. Värden säger sig inte kunna ordna annat garage till oss. Och han vill bara ge oss 3 månader fri hyra sista tiden vi är där. Okt-Nov-Dec 2004.

Vad kan man göra i denna situation ?

Har vi inte rätt till Besittningskydd ?

Av Anonymt tisdag den 13 april 2004 - 20.16:

Jag undrar om samfälligheter-Vad gäller kan man rösta om vad som helst? ex att underhåll på gemensam gård med 21 egna radhus . asfaltering mm skall betalas av varje hushåll . Inte att föreningen lånar pengar och man betalar med höjd månadsavgift. I vårt fall varje hushåll skall in med 23000:-(egna pengar) innan första juli. Har aldrig hört talas om detta , har varit i kontakt med 5 olika föreningar runt umeå-dom tror inte vi skall behöva tvingas till detta . är det någon som vet?


Lägg till ett meddelande


Detta är en offentlig diskussionssida. Om du ej har ett användarkonto, fyll i fältet "Användarnamn". Fältet "Lösenord" ska lämnas tomt. E-postadressen är ej nödvändig.
Användarnamn:  
Lösenord:
E-post:
Posta som "Anonym"