Navigering
Hem
Sajtöversikt
Fastighetssajter


Diskussion
Ämnen
Senaste dagen
Senaste veckan
Trädöversikt

Dokumentation
Komma igång
Formatering
Felsökning
Discus' skapare

Funktioner
Nya inlägg
Sökfunktion
Kontakt
Min Profil
Administration

 

Click here!

 
En Fråga???

Diskussionsforum: Bostadsrätt: En Fråga???

Av Anonymt fredag den 11 juli 2003 - 11.28:

om ja tex har ca: 50.000:- å vill köpa en bostads rätt för omkring 290.000-350.000:- hur brukar då rutinerna å reglerna vara gällande lån?
måste man ha fast jobb?? räcker d att man e anmärknings ????
skulle bli tacksam omnån mailade nått svar till mig snarast... Shaham_e@hotmail.com
Med Tack På Förhand.....Shaham!

Av Anonymt måndag den 18 augusti 2003 - 09.02:

Jag är med i en styrelse och undrar över när boende på gatan skickar in en skrivelse till oss som inte ska behandlas på årsmöte utan bara på ett "vanligt möte". Är man skyldig att behandla skrivelser från boende utanför själva årsmötet? Om skrivelse handlar om att t e x ta bort något befintligt som en lekplats och alla på den gatan är överens - måste man tillmötesgå dem då? Ska inte en styrelse ha visioener för framtiden och kanske ett annat perspektiv?

Av S lördag den 06 december 2003 - 22.08:

hej jag undrar om man k an få bostadhos er även om man får socialbidrag, alltså om man "går på socialen?"

Av Anonymt onsdag den 25 februari 2004 - 19.17:

Skulle vilja ställa en enkel fråga
Bostadsrättsföreningen Mockaskeden 5 hemsida tillhör SBC, föreningen gått med nyligen, var hittar jag dem?

Av Anonymt söndag den 11 april 2004 - 00.50:

Säljaren ångrade sig inom god tid, mäklaren håller fast vid mina pengar som jag gav för att säkra köpet! Hon sa att dom skulle ligga i ett klientmedelskonto, undrar om det finns dokument som man kan skicka till mäklaren och kräva få tillbaka mina pengar?
Enligt kontrakt så stod det att om säljaren ångrar sig att sälja så skal köparen få tillbaka pengarna som gavs som en fot.

Finns det något dokument som man kan använda sig av?
Jag är desperat?

Med vänliga hälsningar:
Johan

Av Anonymt lördag den 17 april 2004 - 00.10:

Polisanmäld din mäklare!
Många små mäklare lurar folk!
Du måste få tillbacka dina pengar.
Hälsningar/Eva

Av Anonymt fredag den 21 maj 2004 - 17.03:

Hej!

Jag har en fråga som jag skulle uppskatta om ni kunde besvara. Det gäller en vattenskada som uppstått i samband med en trasig diskmaskin (hos grannen) som sedan läckt ned till min lägenhet (bostadsrätt). Jag undrar nu vem det är som ör ersättningsskyldig för dessa skador då grannen som orskat detta, troligen saknar försäkring eller inte vill stå för dessa kostnader. Det är dessutom bostadsrättsföreningen som har anlitat byggfirman som åtgärdat skadorna. Nu har bostadsrättsföreningen skickat fakturan till mig och hävdar att jag skall stå för dessa kostnader... Vad säger ni??

Tack för svar i förväg
MVH
Vojo

Av Anonymt fredag den 11 juni 2004 - 07.42:

Hejsan.

Jag har en lagenhet i Gamlestaden i Goteborg som jag for tiden hyr ut. Sjalv bor jag i Thailand och har svarigheter for att komma mig hem for att salja den, fast om det behovs kan jag.

Lagenheten ar ungefar 52 kvm, i "normalt skick". Har balkong och bredband. Sovrum, vardagsrum, kok och badrum (Inte badkar). Ligger narmaste granne med Konsum i Gamlestaden, Goteborg, ungefar 100 meter fran sparvagnen.

Jag ser att priserna i Gamlestaden har gatt upp valdigt mycket den tiden jag har varit borta (1.5 ar), och undrar om nagon (kvalifiserad) utav er pa grundlag av informationen ovanfor skulle kunna ungefarligt estimera hur mycket den ar vart i dagens lage. I safall, var vanliga att skicka mig ett e-mail.

Mvh,
Trond.

Av Carlsson tisdag den 07 september 2004 - 19.46:

Jag hyr en lägenhet som ägs av en brf. Var kan jag hitta deras regler och/eller stadgar? Kan jag verkligen bli vräkt om det passar dem? Har bott i samma lägenhet i 14 år. När vi nyligen fick nya grannar började man trakassera mig och min familj. Tack på förhand för all info och hjälp.

S. Carlsson

Av Anonymt måndag den 25 oktober 2004 - 21.59:

Hej,
Jag bor i en hyresrätt som har bildat förening. Men jag vet inte
hur jag kommer i kontakt med dom som sitter i styrelsen. Kan
man på nått sätt ta reda på vilka det är utan att gå och knacka
dörr?
Tack på förhand.


Lägg till ett meddelande


Detta är en offentlig diskussionssida. Om du ej har ett användarkonto, fyll i fältet "Användarnamn". Fältet "Lösenord" ska lämnas tomt. E-postadressen är ej nödvändig.
Användarnamn:  
Lösenord:
E-post:
Posta som "Anonym"