Navigering
Hem
Sajtöversikt
Fastighetssajter


Diskussion
Ämnen
Senaste dagen
Senaste veckan
Trädöversikt

Dokumentation
Komma igång
Formatering
Felsökning
Discus' skapare

Funktioner
Nya inlägg
Sökfunktion
Kontakt
Min Profil
Administration

 

Click here!

 
Protokoll

Diskussionsforum: Bostadsrätt: Protokoll

Av Anonymt måndag den 29 april 2002 - 17.51:

Hej. Äger och bor i en bostadsrättsförening.
Fråga 1, har jag rätt/möjlighet att ta del av styrelseprotokollen?
Fråga 2,Skall inte valberedningens förslag på kandidater redovisas och väljas av årsmötet?
Inför årsmötet hade valberedningen förslag
på kandidater.Ordförande "tipsade"valberedningen på kanditater som accepterades av ordförande.
Under årsmötet nominerades endast de kandidater som ordförande hade accepterat.

Av mcfaldon måndag den 13 maj 2002 - 23.49:

Hej. Vi äger och bor i en bostadsrättförening.
Ordföranden och vice.ordförande som väljer in ja sägare till styrelsen. Ordföranden och sittande styrelsen som väljer valberedningen.
En av personen i valberädninger är gift sambor med revisorn, samtidigt sammankallande i valberädningen sitter i styrelsen. Måste vara omoralisk eller hur?

Av Greta tisdag den 14 maj 2002 - 22.48:

Hej, Jag undrar hur fungerar diskussionsidan?
Får man svar eller råd av nogon?
Hälsning
Greta

Av frågande tisdag den 08 april 2003 - 11.25:

SVARA NÅN DÅ::

Av Sanna söndag den 18 maj 2003 - 10.54:

Stämman avslutas, att alla säger ja till allting. De som har frågor eller en annan uppfattnig, tystas! Valberädningens ordförande, föreslår mannen som hon är gift och blir vald till nya styrelsen. Tidigare ordf. senare styrelselädamot vals i i nya valberädningen, som har en varit farvaltare.
Några gamlingar är kvar i huset och vet hur han stryrde mot betalning utan kvitto, till ex. målning eller reparationer som fastighetsägaren var skyldig till. Tyvärr gamla människor blir fega och skrämda av den där mannen. Han hör till en frireligös sekt, och folk tror, att han kan hämnas om någon säger mot !

Av Anonymt lördag den 14 juni 2003 - 00.16:

Jag bor i en bostadsförening där allt mer eller mindre går helt fel till. Har försökt att få hjälp genom att ringa in till Hsb-kontoret. Vår ordförande är inte bara ordförande utan också fastighetesskötare. Han sägs vara halvtidssjukskriven men jobbar säkert mer än heltid inom området där vi bor.Han sägs även vara vice ordförande ( det är mer än vad jag vet) och då börjar man undra. Alla poster skall skötas av en och samma person, ger sig själv uppdrag, betalar själv ut sin lön, är sin egen chef och förtalar medlemmarna (enligt de boende).Många i området har tankar på att flytta p.g.a honom, en del vågar inte möta honom för att de känner obehag av att bara se honom o.s.v..... Slutar nu men kommer att fortsätta med att ta upp kampen. Jag skulle vilja få veta var man ska börja då valberedningen inte heller fungerar. MVh/ Monika

Av Anonymt lördag den 17 april 2004 - 00.21:

Hej Monika, Läser din inlägg. Tyvärr samma saker händer i många föreningar. Du måste kämpa och anmälla skojaren. Vi har samma problem med de små skojarna. Men vi flyttar inte ! Prata med folk gå
samman, bekämpa dom.
Mvh/Anna


Lägg till ett meddelande


Detta är en offentlig diskussionssida. Om du ej har ett användarkonto, fyll i fältet "Användarnamn". Fältet "Lösenord" ska lämnas tomt. E-postadressen är ej nödvändig.
Användarnamn:  
Lösenord:
E-post:
Posta som "Anonym"