Navigering
Hem
Sajtöversikt
Fastighetssajter


Diskussion
Ämnen
Senaste dagen
Senaste veckan
Trädöversikt

Dokumentation
Komma igång
Formatering
Felsökning
Discus' skapare

Funktioner
Nya inlägg
Sökfunktion
Kontakt
Min Profil
Administration

 

Click here!

 
Fastighetsskatt

Diskussionsforum: Fastighetsmarknaden: Fastighetsskatt

Av Erik Dahl Unrecorded Date:

Fastighetsskatten är en fråga om berör många personer och företag. Constellator kommer att lägga in användbar information om fastighetskatten på denna sajt inom kort.

Under tiden - lämna gärna din personliga synpunkt på denna.

Av Användarnamn Unrecorded Date:

Jag fick tips om denna sida. Som vanligt är jag en näsvis och nyfiken person. Vad kan detta forum ge mig? Och vad skulle jag kunna bidra med? Personligen tycker jag att fastighetsskatten är ett lämpligt sätt att få in pengar till staten. Fastigheter flyttar inte utomlands. Hur det än är, det måste alltid komma in tillräckligt med pengar för att klara av finansieringen av den offentliga sektorn. Hur mycket pengar den offentliga sektorn sedan behöver är en annan fråga. Likså vad som menas med den offentliga sektorn (här menar jag Stat och Kommun).

Av Anonymt Unrecorded Date:

Test

Av Adnan tisdag den 16 april 2002 - 10.42:

Hej!

Jag heter Adnan och går 3 året byggnadsingnjörprogrammet på karlstadsuniversitet. Just nu med tre kamareater jobbar jag med vår examensarbete som handlar om att bygga hus på vatten dvs. husbåtar. Vi undrar om fastighetskatt i sådana fall. För på en sida har vi sett att man inte´behöver betala den om det är husbåt men vi ville vara säkra vad gäller detta. Så om hus villar på en ponton i vatten måste fastighetskatt betallas för dem som vanligt eller finns det reduceringar?

Tack på förhand

MVH Adnan, Carl och David

Av robert söndag den 15 juni 2003 - 11.59:

Hej. Skall ev köpa hus och undrar när på året fastighetsskatten skall betalas in??

MVH robert

Av Monica tisdag den 30 december 2003 - 14.53:

Hej
Jag heter Monica och har en sommarbostad där tomten blivit upptaxerad med 37.000 kronor eftersom vi har sjöutsikt. Enligt de normer som gäller har vi inte sjönära eftersom sjön omgärdas av andra tomter. Jag undrar vilka regler som gäller för taxering av tomt. När vi deklararade vår sommarstuga stod det ingenting om sjöutsikt.
Jag ska inte sticka under stol med att vi faktiskt har utsikt över sjön men ska vi betala för den?
Finns några lagar eller förordningar som säger att så är fallet? Om så är fallet skulle jag vilja veta var man kan läsa om detta.
Mvh
Monica

Av Monica torsdag den 13 maj 2004 - 15.09:

Händer det att någon får svar på dessa sidor???
Monica


Lägg till ett meddelande


Detta är en offentlig diskussionssida. Om du ej har ett användarkonto, fyll i fältet "Användarnamn". Fältet "Lösenord" ska lämnas tomt. E-postadressen är ej nödvändig.
Användarnamn:  
Lösenord:
E-post:
Posta som "Anonym"